Sziasztok!

Egy kicsit kitérnék a titkárnői világunkat érintő változásra. Nem tudom hallottatok-e már a virtuális titkárnői munkáról? Én magam is nemrégiben akadtam először a nyomára, ezért egy-két dolgot elmondanék ezzel kapcsolatban.

Miért? Talán ötletet adhatok mindazoknak, akik valamilyen önálló vállalkozás indítását tervezik, vagy olyanoknak, akik szeretnék magukat új területen kipróbálni.

Nos: a virtuális titkárnő olyan személy, aki egy vállalkozás adminisztratív teendőinek egy részét végzi, de nincs jelen a munkaadó cégnél.

Ide egy kis magyarázat szükséges. A hazai vállalkozások többsége fél kiadni bizalmas adatait egy olyan embernek, aki nem a vállalat alkalmazottja. (talán lehet ebben valami egészséges üldözési mánia :)

Bár, egy induló kisvállalkozás lehet, hogy jól jár egy külsős kollégával, aki az összes technikai feltétellel, -értsd: nyomtató, fax, szkenner, fénymásoló, irodai szoftverek, és egyéb biztonsági feltételekkel, szaktudással- rendelkezik. 

Munkakörükbe a telefonok kezelése, levelek megválaszolása, cégekről internetes adatgyűjtés tartozik, vagyis egy "tényleges" titkárnő munkájának csak egy piciny szeletét látják el.

Felmerül a kérdés, ki alkalmas erre a munkára?

  • Elsősorban az, aki kellő mennyiségű önfegyelemmel rendelkezik ahhoz, hogy önállóan tudjon otthon dolgozni.
  • Másodszor fontos az is, hogy a vállalkozás beindításához megfelelő számú céggel kell kapcsolatba kerülnie, hiszen ebből a körből lesznek a megrendelői.
  • Harmadszor lennie kell vállalkozói vénájának is, hiszen egy saját céget kell menedzselnie, pénzügyi területet vezetnie, marketinget kell folytatnia stb..
  • Negyedszer és talán ez a legfontosabb, nagyon erős tapasztalattal kell bírjon a valódi titkárnői pályán, hiszen itt adott esetben több ügyfél különböző igényének kell megfelelni.
  • Ötödször pedig az indulás előtt mindenképpen tudnunk kell magunkról, hogy bírjuk-e a vállalkozói bizonytalanságot, vagyis azt, hogy a munkák rendszertelenül jönnek, vagy várnunk kell a számlák kifizetésére és még jónéhány egyéb kihívás is jelentkezhet.

De meg kell jegyeznem azt is, hogy sokak számára valószínűleg ez utóbbi lehet a legvonzóbb, hiszen itt mégiscsak a saját urai lehetünk az időnk egy részének, mindig változó kihívásokat kapunk a megbízóinktól, illetve az otthoni munka kényelme sem elhanyagolható szempont.

Mindezen információk ismeretében azt gondolom, ennek a szakterületnek van idehaza is létjogosultsága, tekintettel arra, hogy a világon sok helyütt dolgoznak e-titkárnők, sőt e-titkárnőkölcsönző cégeket is találhatunk a világhálón.  

Azzal fejezném be mára, hogy ismét egy adalék a változó világunkhoz-változó titkárnői világunkhoz. Továbbra is érdemes nyitott szemmel járnunk a világban, és figyelni a szakma változásait, talán időben alkalmazkodhatunk az új körülményekhez. 

Mindenkinek szép napot kívánok!

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, és továbbra is várom nagyrabecsült véleményeiteket!

Mindenkinek minden jót!

Sziasztok:anna

Szerző: titkarnomami  2008.08.20. 02:22 Szólj hozzá!

Címkék: virtuális titkárnő

A bejegyzés trackback címe:

https://titkarnoklub.blog.hu/api/trackback/id/tr28624007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása