Sziasztok!
Egy kicsit kitérnék a titkárnői világunkat érintő változásra. Nem tudom hallottatok-e már a virtuális titkárnői munkáról? Én magam is nemrégiben akadtam először a nyomára, ezért egy-két dolgot elmondanék ezzel kapcsolatban.
Miért? Talán ötletet adhatok mindazoknak, akik valamilyen önálló vállalkozás indítását tervezik, vagy olyanoknak, akik szeretnék magukat új területen kipróbálni.
Nos: a virtuális titkárnő olyan személy, aki egy vállalkozás adminisztratív teendőinek egy részét végzi, de nincs jelen a munkaadó cégnél.
Ide egy kis magyarázat szükséges. A hazai vállalkozások többsége fél kiadni bizalmas adatait egy olyan embernek, aki nem a vállalat alkalmazottja. (talán lehet ebben valami egészséges üldözési mánia :)
Bár, egy induló kisvállalkozás lehet, hogy jól jár egy külsős kollégával, aki az összes technikai feltétellel, -értsd: nyomtató, fax, szkenner, fénymásoló, irodai szoftverek, és egyéb biztonsági feltételekkel, szaktudással- rendelkezik.
Munkakörükbe a telefonok kezelése, levelek megválaszolása, cégekről internetes adatgyűjtés tartozik, vagyis egy "tényleges" titkárnő munkájának csak egy piciny szeletét látják el.
Felmerül a kérdés, ki alkalmas erre a munkára?
- Elsősorban az, aki kellő mennyiségű önfegyelemmel rendelkezik ahhoz, hogy önállóan tudjon otthon dolgozni.
- Másodszor fontos az is, hogy a vállalkozás beindításához megfelelő számú céggel kell kapcsolatba kerülnie, hiszen ebből a körből lesznek a megrendelői.
- Harmadszor lennie kell vállalkozói vénájának is, hiszen egy saját céget kell menedzselnie, pénzügyi területet vezetnie, marketinget kell folytatnia stb..
- Negyedszer és talán ez a legfontosabb, nagyon erős tapasztalattal kell bírjon a valódi titkárnői pályán, hiszen itt adott esetben több ügyfél különböző igényének kell megfelelni.
- Ötödször pedig az indulás előtt mindenképpen tudnunk kell magunkról, hogy bírjuk-e a vállalkozói bizonytalanságot, vagyis azt, hogy a munkák rendszertelenül jönnek, vagy várnunk kell a számlák kifizetésére és még jónéhány egyéb kihívás is jelentkezhet.
De meg kell jegyeznem azt is, hogy sokak számára valószínűleg ez utóbbi lehet a legvonzóbb, hiszen itt mégiscsak a saját urai lehetünk az időnk egy részének, mindig változó kihívásokat kapunk a megbízóinktól, illetve az otthoni munka kényelme sem elhanyagolható szempont.
Mindezen információk ismeretében azt gondolom, ennek a szakterületnek van idehaza is létjogosultsága, tekintettel arra, hogy a világon sok helyütt dolgoznak e-titkárnők, sőt e-titkárnőkölcsönző cégeket is találhatunk a világhálón.
Azzal fejezném be mára, hogy ismét egy adalék a változó világunkhoz-változó titkárnői világunkhoz. Továbbra is érdemes nyitott szemmel járnunk a világban, és figyelni a szakma változásait, talán időben alkalmazkodhatunk az új körülményekhez.
Mindenkinek szép napot kívánok!
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, és továbbra is várom nagyrabecsült véleményeiteket!
Mindenkinek minden jót!
Sziasztok:anna