Sziasztok!

Most egy kis kitérőt tennék, és bár elhatároztam, hogy nem fogok aktuálpolitikával foglalkozni, azért a világból én sem szakadhatok ki!

Szóval, nem tudom közületek kiket érint közvetlenül az amerikai pénzügyi válság, vagyis a már Európában is jelen lévő kétségbeesés. 

Az előbb a közvetlenült úgy értettem, hogy a vállalkozást ahol dolgozol.

Mert ugye azt senki sem gondolja komolyan, hogy "Amerika túl messze van és kit érdekel a válságuk"?

Tehát bárhonnan is nézzük, sajnos foglalkoznunk kell a távoliak problémájával nekünk is! Ha belegondolunk az itthoni vállalatok többsége már valamilyen nyugati anyacéghez kapcsolódik, és a nyugati alatt általában amerikait kell értenünk. Ha bármilyen nehézség adódik a nagy-vállalatnál az előbb-utóbb nálunk is érezteti hatását.

Legyen szó bérstopról, létszámstop-ról, a költségcsökkentés nevében az évvégi jutalom elhalasztásról, netán munkahely összevonásról, vagy létszámcsökkentésről.

Ezért adódik a kérdés: "Mit tehetek én, mint titkárnő, azért, hogy a munkahelyemen ne kelljen feszültségben dolgozni?"

Többféle megoldás lehetséges:

  • ha lehet, ne hallgasd meg a híreket! Most itt nem azt értem, hogy a tv-t se kapcsold be, hanem arról, hogy fölösleges beleásnod magad a témába! Légy kicsit szkeptikus a hírek "tálalását" illetően. Tudod a média mindenből ügyet csinál, és szeretik egy kicsit túlragozni a dolgokat, ezzel is érdekesebbé teszik az amúgy száraz tényeket!
  • Semmilyen körülmények között se légy önkéntes médiatudor! Ne azzal fogadd a látogatókat, hogy: "hallottad, már az xy bank is csődközelbe került"!......
  • Ha valaki téged szeretne traktálni a válság legújabb fejleményeivel, udvariasan hárítsd el a kedvességét azzal, hogy neked fontos határidős munkád van!
  • Ha mégis valahogy érintené a cégeteket a probléma, és erről a felettesed tájékoztat, az információkat tartsd titokban, egészen addig, amíg valaki a vezetőid közül nyilvánosan nem tájékoztatja a kollégáidat. Hiszen nem tudhatsz minden lépésről, és lehet, hogy neked is csak félinformációid vannak!

Lehet, hogy ezek a tanácsok úgy tűnnek így első olvasásra, hogy amolyan "homokba dugom a fejem" politika, de hidd el, magadnak és a környezetednek ezzel teszed a legjobbat!

Tudod miért? Személyes példán keresztül világítom meg a dolgot.

Szóval a férjem egy banknál dolgozik és megjelent valamilyen cikk arról, hogy ennek a banknak valamelyik európai leányvállalatánál pénzügyi gondok merültek fel az amerikai válság nyomán.

Egyik ismerősöm meg is kérdezte, hogy :"Mi van a bankkal?" . Mivel mi otthon nem beszélünk a banki ügyekről, fogalmam sem volt, miről lehet szó. Persze rögtön pánikba estem, és rohantam haza, megkérdezni a férjemet.

Mire elmondta, hogy az a bank, már nem része a mostani munkahelyének, így az esetleges csődjük sehogy sem érinti a mi családunk megélhetését!

Érted a lényeget?! Sosem tudhatod, hogy kit hogy érint egy hír, mennyire befolyásolja a napi munkáját, egyáltalán van-e személyes érintettsége. ÉS ha valakit pont a te mondanivalód zavar meg a koncentrációjában, és emiatt egy fontos munkában hibát vét, még az is előfordulhat, hogy te is részese leszel a  hibájának, mivel befolyásoltad a munkavégzését!

Jó tanács: Amíg nincs pánik, ne pánikolj!

Ezzel zárom mondanivalómat, és kérlek titeket osszátok meg velem véleményeteket!

Mindenkinek szép napot kívánok!

Sziasztok:anna

 

 

Szerző: titkarnomami  2008.10.08. 00:38 Szólj hozzá!

Címkék: pánik titkárnő pénzügyi válság

A bejegyzés trackback címe:

https://titkarnoklub.blog.hu/api/trackback/id/tr55702193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása