Sziasztok!
Engedjétek meg, hogy ez előző írásomat folytassam, mert nagyon érdekes dolgokat találtam a titkárnői munka világából!
Előzőleg ott hagytam abba, hogy technikai tudásotok korszerűsítésére biztattalak titeket. Nahát, most még érdekesebb dolgokat szeretnék megmutatni nektek. Remélem érdekesnek fogjátok ti is találni a mondandómat!
Mai korszerű világunkban a számítástechnika tárháza mindjobban kibővül, és ezt nekünk irodai területen dolgozó titkárnőknek, asszisztenseknek szintén be kell látnunk. Mindennapi munkánk során egyre jobban előtérbe kerülnek az internetes böngészőprogramok használata mellett a digitális adatrögzítés, szkennelés, telefonrendszerek használata.
Nem árt ezeket az újdonságokat már jó előre megtanulnunk.
Javaslom keressetek olyan ismerőst, aki nagyon ért a számiítógépek mellett a digitális technikához is. Kérjétek meg, hogy mutassa meg nektek a szkenner, a digitális fényképezőgép, a laptop használatát! Nem hátrány, ha a legközelebbi újításnál nem vagytok tanácstalanok a "jövevény" használatát illetően.
Emellett az irodai élet mindinkább összefonódik a rendszergazdák munkájával, így őket is megkérhetitek a titeket érintő fejlesztések, változások elmagyarázására.
A másik dolog, aminek örülök, hogy tendencia lett az, hogy a titkárnőket és az asszisztenseket nem a huszonéves korosztályból választják ki a cégvezetők, hanem már nem ritka a 40 éves korosztály foglalkoztatása is!
Hála az égnek, elértünk odáig, hogy már a tapasztalat, a rátermettség, a bizonyított gyakorlat többet jelent egy mélyen dekoltált külsőnél!!
Ezzel kapcsolatban egy gondolat erejéig megvilágítanám azt is, hogy a titkárnő világban kialakult egyfajta sorrend.
A legegyszerűbb pozíció a recepciósé, aki a látogatókat és a bejövő telefonokat fogadja.
A második szinten a hagyományos titkárnő áll, aki a telefonok kezelésén túl már rendszerezési, szervezési feladatokat is ellát. Ő még mindig a vezető legfőbb támasza!
A legmegbecsültebb helyen a menedzserasszisztens áll, aki sokszor a menedzseri teendőkból is kiveszi a részét, sőt adott esetben a vezető helyett is döntenie kell. Ehhez persze már felsőfokú képzettség szükséges, egy nyelv üzleti szintű ismerete és egy másik nyelv alapfokú ismerete mellett, valamint nem ritka a 4-5 éves gyakorlati idő felmutatása sem.
Ennek megfelelően a munkabérek is osztályba sorolhatók. Vannak igen alacsonynak mondható bruttó bérek, de vállalat függő az, hogy kinek milyen juttatást adnak.
Még egy fontos dolog! Hölgyeim nem árt vigyáznunk, mert megjelentek a titkárok is. Ők azok a férfiak, akik titkárságokon dolgoznak, és ugyanazt a munkát végzik, mint mi, nők!
Lényeg: változik a világ, vegyük észre! Lépést kell tartanunk a változásokkal, képezzük magunkat és aztán elmondhatjuk: mi megtettünk mindent a saját boldogulásunk érdekében!
Ennyit szántam mára, legközelebb újra jelentkezem friss és érdekes hírekkel!
Még várok hozzászólásokat, észrevételeket, használjátok a szólj hozzá opciót!
Mindenkinek derűs napot kívánok!
Sziasztok:anna