Sziasztok!

Engedjétek meg, hogy ez előző írásomat folytassam, mert nagyon érdekes dolgokat találtam a titkárnői munka világából!

Előzőleg ott hagytam abba, hogy technikai tudásotok korszerűsítésére biztattalak titeket. Nahát, most még érdekesebb dolgokat szeretnék megmutatni nektek. Remélem érdekesnek fogjátok ti is találni a mondandómat!

Mai korszerű világunkban a számítástechnika tárháza mindjobban kibővül, és ezt nekünk irodai területen dolgozó titkárnőknek, asszisztenseknek szintén be kell látnunk. Mindennapi munkánk során egyre jobban előtérbe kerülnek az internetes böngészőprogramok használata mellett a digitális adatrögzítés, szkennelés, telefonrendszerek használata.

Nem árt ezeket az újdonságokat már jó előre megtanulnunk.

Javaslom keressetek olyan ismerőst, aki nagyon ért a számiítógépek mellett a digitális technikához is. Kérjétek meg, hogy mutassa meg nektek a szkenner, a digitális fényképezőgép, a laptop használatát! Nem hátrány, ha a legközelebbi újításnál nem vagytok tanácstalanok a "jövevény" használatát illetően.

Emellett az irodai élet mindinkább összefonódik a rendszergazdák munkájával, így őket is megkérhetitek a titeket érintő fejlesztések, változások elmagyarázására.

A másik dolog, aminek örülök, hogy tendencia lett az, hogy a titkárnőket és az asszisztenseket nem a huszonéves korosztályból választják ki a cégvezetők, hanem már nem ritka a 40 éves korosztály foglalkoztatása is!

Hála az égnek, elértünk odáig, hogy már a tapasztalat, a rátermettség, a bizonyított gyakorlat többet jelent egy mélyen dekoltált külsőnél!!

Ezzel kapcsolatban egy gondolat erejéig megvilágítanám azt is, hogy a titkárnő világban kialakult egyfajta sorrend.

A legegyszerűbb pozíció a recepciósé, aki a látogatókat és a bejövő telefonokat fogadja.

A második szinten a hagyományos titkárnő áll, aki a telefonok kezelésén túl már rendszerezési, szervezési feladatokat is ellát. Ő még mindig a vezető legfőbb támasza!

A legmegbecsültebb helyen a menedzserasszisztens áll, aki sokszor a menedzseri teendőkból is kiveszi a részét, sőt adott esetben a vezető helyett is döntenie kell. Ehhez persze már felsőfokú képzettség szükséges, egy nyelv üzleti szintű ismerete és egy másik nyelv alapfokú ismerete mellett, valamint nem ritka a 4-5 éves gyakorlati idő felmutatása sem.

Ennek megfelelően a munkabérek is osztályba sorolhatók. Vannak igen alacsonynak mondható bruttó bérek, de vállalat függő az, hogy kinek milyen juttatást adnak.

Még egy fontos dolog! Hölgyeim nem árt vigyáznunk, mert megjelentek a titkárok is. Ők azok a férfiak, akik titkárságokon dolgoznak, és ugyanazt a munkát végzik, mint mi, nők!

Lényeg: változik a világ, vegyük észre! Lépést kell tartanunk a változásokkal, képezzük magunkat és aztán  elmondhatjuk: mi megtettünk mindent a saját boldogulásunk érdekében!

Ennyit szántam mára, legközelebb újra jelentkezem friss és érdekes hírekkel!

Még várok hozzászólásokat, észrevételeket, használjátok a szólj hozzá opciót!

Mindenkinek derűs napot kívánok!

Sziasztok:anna

Szerző: titkarnomami  2008.08.08. 02:58 2 komment

Címkék: titkár

A bejegyzés trackback címe:

https://titkarnoklub.blog.hu/api/trackback/id/tr8601023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Real_Y 2008.08.10. 21:00:59

Kedves Anna!
Én is figyelem a blogodat a gazdagmamitól! Nagyon jók és összeszedettek az írásaid.
Szeretném megerősíteni a fenti bejegyzésed. Tényleg, milyen fontos ma, hogy egy titkárnő, egy ügyintéző jól boldoguljon a szoftverekkel és a hardverekkel is. Amikor a főnököm az mondja, hogy ezt intézdd el, mert mindjárt indulok, jönnek a vendégek stb, stb, nincs idő azon tökölni, hogy legyen szép a táblázat, hogy nyomtassak kicsinyítve. Nem beszélve arról mi van, ha beragad a papír a nyomtatóba. Mindent meg kell tudni oldani, szinte úgy, hogy a főnök ezeket a malőröket észre se vegye. Ha kezdőként megcsúszol a határidőkkel, mert kevés a tudásod, nagyon ritka az olyan vezető aki még esélyt ad, egyszerűen szól a kettes jelöltnek.
Tehát képezd magad folyamatosan, mert hamar lemaradhatsz a rohanó világban...

titkarnomami 2008.09.10. 23:52:35

Szia Real_Y!

Köszönöm a dicséretet! Igyekszem továbbra is olvasható olvasnivalót előállítani! :)

Egyetértek veled, tényleg nagyon fontos az állandó önfejlesztés! Ezért is írtam a fentieket.

Bár tudom, hogy a legtöbben hazaérve, illetve hétvégén nem a munkájukkal akarnak foglalkozni.... De szerintem jobb egy kicsit előre tekintenünk, egy kicsit túl látni a saját orrunknál, mert sok veszélyt elkerülhetünk, ha elég éberek vagyunk!

Szia:anna
süti beállítások módosítása